Billboardy a venkovní reklama
Internetová reklama ve formě reklamních proužků má mnoho společného s billboardy. Podobně jako billboardy, které poukazují kolemjdoucím či kolemjedoucím na nadcházející akce či nové produkty a služby, může reklamní proužek poukazovat na nové WWW servery, produkty či služby. Avšak zatímco billboardy jsou statickým vyjádřením reklamního sdělení, reklamní proužky jsou vysoce interaktivní. Kliknutím na reklamní proužek může uživatel získat více informací o nabízeném produktu či službě a v případě zájmu ji může i okamžitě koupit. “to je velká výhoda“.
V některých případech ani nemusíte opustit stránku, na které se reklamní plocha nachází - produkt lze objednat přímo na reklamní ploše. Dalším výrazným rozdílem mezi billboardem a reklamním proužkem je způsob četnosti měření zobrazení reklamní plochy. Zatímco u billboardu můžeme pouze hrubě odhadovat, jaké množství lidí jej za dané období uvidí, v případě reklamního proužku nám dovolují internetové technologie (počítadla) zjistit a uložit konkrétní množství návštěvníků (čtenářů). Tyto hodnoty měříme v absolutních číslech a zadavatelé reklamy si dokonce mohou objednat přesný počet zobrazení, a proto i shlédnutí reklamního proužku.