Výhody internetové reklama
Zacílení (targetability)
Internetové technologie dávají inzerentům do rukou mocný nástroj, který jim umožňuje velmi do zacílit reklamní kampaň a zasáhnout přesně ty cílové segmenty zákaznického trhu, které potřebují. Reklamní kampaň lze přizpůsobit dle země, regionu, oboru a zájmům cílových skupin. Samozřejmostí je nastavení reklamní kampaně n určité dny v týdnu, časové úseky během dne a typy operačních systémů a prohlížečů WWW stránek používaných uživateli. Pro zpřesnění lze dále využít databází e-mailových a poštovních adres vytvořených pro účely přímého marketingu, které ve spojitosti s informacemi z Internetu dovolují vytvořit vysoce řízenou, a tím i také účinnou reklamní kampaň.
Snadné měření reakce uživatelů (tracking)
Doručitelnost
Reklamní proužky mohou být prostřednictvím internetových reklamních systémů zobrazeny na Internetu kdykoliv, celých 24 hodin, 7 dnů v týdnu 365 dnů v roce. Reklama je zobrazována neustále a průběžně na WWW stránkách na rozdíl od médií, jako je rádio a televize, kdy za účelem přenosu reklamního sdělení musí dojít ke krátkodobému přerušení vysílání a v určitých časových úsecích dne (v noci či brzy ráno) nejsou přestávky pro reklamu zařazovány vůbec nebo minimálně. Internet je globální médium. Každá stránka umístěná na Internetu je okamžitě dostupná všem zhruba 275 milionům uživatelů.