Jdi na obsah Jdi na menu
 


Výhody internetové reklama

  Zacílení (targetability)
Internetové technologie dávají inzerentům do rukou mocný nástroj, který jim umožňuje velmi do zacílit reklamní kampaň a zasáhnout přesně ty cílové seg­menty zákaznického trhu, které potřebují. Reklamní kampaň lze přizpůsobit dle země, regionu, oboru a zájmům cílových skupin. Samozřejmostí je nastavení re­klamní kampaně n určité dny v týdnu, časové úseky během dne a typy operač­ních systémů a prohlížečů WWW stránek používaných uživateli. Pro zpřesnění lze dále využít databází e-mailových a poštovních adres vytvořených pro účely přímého marketingu, které ve spojitosti s informacemi z Internetu dovolují vy­tvořit vysoce řízenou, a tím i také účinnou reklamní kampaň.

 Snadné měření reakce uživatelů (tracking)

Přesné zacílení reklamní kampaně není jedinou výhodou internetové reklamy. Reklamní agentury mohou na Internetu poměrně dobře měřit, uživatelé reagují na doručené reklamní sdělení, mohou zjistit, jak reklama ovlivňuje povědomí o značce či vlastnostech produktů a služeb. Například výrobce monitorů může analý­zou pohybu uživatelů po stránkách jeho firemní prezentace zjistit, zda se lidé více zajímají o CRT monitory nebo zda je více zajímají novější LCD monitory, samozřejmě lze i zjistit o jakou velikost monitoru mají zájem, barvu atd. S pomocí internetové rekla­my lze jednoduše vyhodnotit počet zobrazení reklamy na stránkách, lze zjisti  jaké množství uživatelů reagovalo na reklamní sdělení tím, že si na něj klikli a dostali se tak na stránky obsahující popis produktu či služby. 

 

 Doručitelnost

Reklamní proužky mohou být prostřednictvím internetových reklamních systémů zobrazeny na Internetu kdykoliv, celých 24 hodin, 7 dnů v týdnu 365 dnů v roce. Reklama je zobrazována neustále a průběžně na WWW stránkách na rozdíl od médií, jako je rádio a televize, kdy za účelem přenosu reklamního sdělení musí do­jít ke krátkodobému přerušení vysílání a v určitých časových úsecích dne (v noci či brzy ráno) nejsou přestávky pro reklamu zařazovány vůbec nebo minimálně. Internet je globální médium. Každá stránka umístěná na Internetu je okamžitě do­stupná všem zhruba 275 milionům uživatelů.