Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reklama v tištěných médiích

 

V novinách a časopisech je reklamní plocha (stránka, půlstránka, sloupec) obvy­kle dobře rozlišitelná, a pokud ne, často bývá označena slovy inzerce nebo po­dobným sdělením, aby měli čtenáři možnost zřetelně rozlišit mezi tím, co jsou články a co reklamní plocha. Navíc samotná grafická úprava reklam v tištěných médiích slouží ke snadnému rozlišení reklamy a článků. Velmi podobně je tomu také na Internetu. Pokud se objevuje reklama na WWW stránce v textu, obvykle je ve formě reklamního proužku. Ty se obvykle umísťují v horní části stránky a často ještě také ve spodní části stránky (tzv. horní a dolní banner). Na rozdíl od reklamy v tištěných médiích však zabírají reklamní plochy na stránkách menší plochu. Obvykle jsou umístěny ve formě tenkých reklamních proužků 468x60 (neboli 7xl palec) a často nezabírají více než 10 % plochy stránky. Pokud ano, poskytovatelé obsahu WWW stránek riskují, že se to nebude návštěvníkům tako­vých stránek líbit a raději budou chodit někam jinam, kde naleznou podobné in­formace, obalené menším množstvím reklamních ploch. Na druhou stranu je však třeba připomenout, že reklamní proužky nejsou jedinou možností internetové re­klamy na WWW stránkách (připomeňme, že existují např. reklamní odkazy, sponzoring a další formy), takže celkové procentuální množství reklamy je da­leko vyšší (i když si to mnozí návštěvníci WWW stránek neuvědomují).