Interaktivita
Vlastnost, která spočívá v tom, že uživatel může aktivně ovlivňovat běh programu, ne jej jen pasivně přijímat. Zřejmě hlavním rozdíl mezi reklamou umístěnou v klasických médiích a Internetem je interaktivita, způsobená internetovou reklamou. Jednoduchým kliknutím na reklamní proužek může uživatel získat velmi podrobné informace o daném produktu či službě a v případě zájmu daný výrobek zakoupit (interakce), či dotázat se výrobce nebo prodejce na další vlastnosti produktu. Pro stále více prodejních serverů je zajímavá také postnákupní aktivita uživatelů, kteří své zkušenosti s výrobkem rádi, sdílejí s ostatními uživateli Internetu. Činí tak jenom proto, že zpětná reakce je prostřednictvím Internetu rychlá a nenákladná, ale především v případech své naprosté nespokojenosti se službami prodejce (tzv. záporné slovo z-úst) nebo v případech spokojenosti s poskytovanou službou či funkcí výrobku (tzv. kladné slovo-z-úst). Reakce spotřebitelů je hodnotícím kritériem a novému potenciálnímu zákazníkovi napomáhá v nákupním rozhodováním. Je samozřejmé, že snahou prodejce je nashromáždit co nejvíce kladné kritiky k danému výrobku. Podle této teorie ovlivňují reakce spotřebitelů rozhodování budoucích spotřebitelů dvěma směry:
a) Spotřebitelé se ve svém nákupním rozhodování nakonec rozhodnou pro dražší a kvalitnější výrobek. Je totiž logické, že lepší reakce spotřebitelů lze očekávat u výrobků, jsou vyrobeny z kvalitnějších materiálů a uživatelům nabízejí lepší komfort či více funkcí.
b) Dobrý ohlas na výrobek vyvolává multiplikační nákupní efekt u dalších spotřebitelů. Obzvláště spotřebitelé, kteří se v daném oboru nepohybují a nejsou schopni výrobek dostatečně ocenit vlastním úsudkem (např. spotřebitel kupující knihu o finančních derivátech, o nichž toho zatím moc neví), se budou na reakce ostatních spotřebitelů více spoléhat. Jeden server dohnal tento marketingový koncept k naprosté dokonalosti, když dal každému spotřebiteli možnost nejen v ovlivnit svůj vlastní názor k danému výrobku, ale ještě ,,oznámkovat" výrobek žádnou až pěti hvězdičkami dle jeho spokojenosti. Z takto získaných ,,známe“ potom uvádí u daného výrobku průměrnou známku.